W przyszłą niedzielę(23 września) na torze motocrossowym w Szaflarach odbędzie się IV runda Pucharu PZM w motocrossie.
Zawody rozegrane zostaną w klasach 65, 125,80 i pow 175 ccm. Swój udział zapowiedziała czołówka zawodników w tej dyscyplinie . Początek godz 12.50
Organizatorem zawodów jest Tatrzański Klub Motorowy Zakopane.
Regulamin
IV Rundy Pucharu MACEC CUPS w Motocrossie
Zakopane – 23.09.2007
1. Założenia
Zawody jako IV runda Pucharu PZM w motocrossie przeprowadzone zostaną zgodnie z RSM pkt.3 oraz zasadami rozgrywek i komunikatami GKSM na rok 2007.
2. Organizator
TATRZAŃSKI KLUB MOTOROWY ZAKOPANE
34-500 Zakopane
ul. Kasprowicza, 36
tel./fax ..0182001370,0182068736 , tel kom. 604 647369,602458554
3.Termin i miejsce zawodów
Zawody odbędą się w dniu 23.09.2007r. na torze motocrossowym w Szaflarach ( przy drodze Kraków - Zakopane)
4.Osoby urzędowe
Sędzia Gł. zawodów - Andrzej Olszewski
Dyrektor zawodów - Edward Chyc Magdzin
Kierownik ds.sportowych - Józef Stachoń Tutoń
Kierownik ds.organizacyjnych - Jan Galica Gudbaj
Kierownik Biura zawodów - Małgorzata Pacyga
Kierownik Trasy - Mirosław Węgrzyn
Kierownik Kontroli technicznej - Jerzy Woyna Orlewicz
Kierownik parku maszyn - Michał Durczewski
Kierownik Start - meta - Bartłomiej Chyc Magdzin
Kierownik Chronometrażu - Grzegorz Ostrowski
- Aldona Rudnicka
Lekarz Zawodów - Jacek Herman
Komentator zawodów - Andrzej Rencz
5 Zgłoszenia do zawodów
Zgłoszenie do zawodów winno być nadesłane na obowiązującym druku nie później niż
14 dni przed terminem zawodów tj. do 07.09.2007r. i zawierać dane wg RSM pkt.2.12 (zał. nr 2). Niedotrzymanie powyższego terminu spowoduje obciążenie karą w wysokości 50 zł. od każdego zawodnika.
Zawodnicy zagraniczni zgłoszeni do Pucharu PZM muszą przedstawić licencje FIM lub UEM albo wkładkę „A” wraz z licencją swojej federacji i zezwoleniem wydanym przez macierzystą federację.
6.Biuro zawodów
Biuro zawodów czynne na torze motocrossowym
Sobota - 22.09.2007 w godz. 16.00-20.00
Niedziela - 23 .09.07. w godz. 7.30 do zakończenia zawodów .
W biurze zawodów należy przedstawić licencje sportową, certyfikat oraz książeczkę sportowo-lekarską z ważnymi badaniami lekarskimi zawodnika.
UWAGA; w biurze zawodów będą wydawane TRANSPONDERY- kostki dla każdego zawodnika biorącego udział w zawodach, po załatwieniu formalności i po wpłaceniu kaucji w wysokości 200zł
za 1 szt. + 10 zł za eksploatację
Bez transpordera zawodnik nie będzie dopuszczony do treningu i startu w zawodach.
7. Odprawa .
Odprawa kierowników ekip, sędziów funkcyjnych oraz zawodników przy maszynie startowej z prezentacją procedury startowej w dniu 23.09.2007r. o godz. 1055 – 1110
8. Kontrola techniczna
Wg RSM rozdział 4.
Kontrola techniczna odbędzie się :
22.09.07 (sobota) od godz. 1600-1900
23.09.07 (niedziela) od godz. 800-1000
Zawodnik zobowiązany jest do przedstawienia do kontroli technicznej: motocykla (maksymalnie 2), kasku, nr plecowego. Ewidencja kontroli technicznej prowadzona będzie zapisem numeru ramy i oznakowania główki ramy tajną farbą lub inną plombą.
Do każdego motocykla można przedstawić maksymalnie po dwa tłumiki, które będą również znakowane jak wyżej. Wszyscy zawodnicy mają możliwość naprawy, lub wymiany oznakowanego tłumika w strefie napraw podczas wyścigu. Wg RSM Rozdział 4.
9. Podział na klasy, wymagane licencje.
Klasa 65 cc
Motocykle o pojemności do 65 cc.
Wiek zawodników: od 8 lat do 11 lat
Licencja: B lub A
Klasa 80 cc
Motocykle o pojemności do 85 cc 2T, od 75-150cc 4T
Wiek zawodników: od 10 lat do 15 lat.
Licencja B lub A
Klasa 125 cc
Motocykle o pojemności od 100 do 144 cc 2T, od 175-250cc 4T
Wiek zawodników: od 14 lat.
Licencja B lub A
Klasa pow. 175 cc
Motocykle o pojemności powyżej 175 cc do 500 2T, od 290-650cc 4T
Wiek zawodników: od 17 lat.
Licencja B lub A
Granica dla wieku minimalnego rozpoczyna się z początkiem roku urodzenia zawodnika, a granica dla wieku maksymalnego kończy się wraz z końcem roku.
Do startu w zawodach mogą być dopuszczeni uczestnicy bez licencji pod warunkiem zdania przed zawodami egzaminu teoretycznego ze znajomości regulaminu RSM motocross. Po zdaniu egzaminu i sklasyfikowaniu w jednym wyścigu uczestnik ma prawo do wystąpienia o wydanie licencji „B” motocross i certyfikatu do macierzystego ZO PZM
10. Tor motocrossowy.
Zgodnie z RSM i komunikatami GKSM na 2007r.
Długość okrążenia 1550 m
Szerokość minimalna 8 m
Każdy zawodnik zobowiązany jest do używania maty środowiskowej, dywaników ( o wymiarach długości i szerokości motocykla) z materiału wchłaniającego pod motocykle , w miejscu serwisu , w celu zapobieżenia wyciekom paliwa i płynów eksploatacyjnych na ziemię. Za nie przestrzeganie tego warunku zawodnik będzie ukarany przez kierownika zawodów karą w wysokości 200zł . Za nieopłacenie w/w kary zawodnik będzie wykluczony z zawodów . Organizator zawodów będzie bezwzględnie przestrzegać i egzekwować powyższe od zawodników. Mycie motocykli w parku maszyn jest zabronione. Organizator wyznaczy teren do tych czynności.
11. Treningi
Wg harmonogramu załączonego ( załącznik nr 1)
Treningi będą przeprowadzone w następującej kolejności: klasa – 65, 125, 80, pow.175 - 2 x po 20 min w dniu zawodów.
W treningu nie obowiązuje ograniczenie do 40 zawodników na trasie.
12. Kolejność wjazdu na maszynę startową
Jak w IMP 2007 r. wg uzyskanych czasów podczas treningu kwalifikacyjnego w dniu zawodów.
13. Podział na klasy i czas trwania wyścigów
Czas trwania wyścigów dla poszczególnych klas
Klasa 65 cc 12 min + 2 okrążenia
klasa 80 młodzik 20 min + 2 okrążenia
klasa 125 20 min + 2 okrążenia
klasa pow. 175 cc 20 min + 2 okrążenia
W zawodach stosowana będzie następująca kolejność wyścigów:
Klasa- 65, 125, 80 i pow. 175 cc.
14. Numery startowe
Zawodnik ma obowiązek posiadać przynajmniej numer plecowy
Numery startowe na motocyklach odpowiadać muszą następującym wymogom kolorystycznym RSM pkt.4.25
Klasa 65 - tło czarne cyfry białe
Klasa 80 - tło białe, cyfry czarne
Klasa 125 - tło czarne, cyfry białe,
zawodnicy klasy junior tło białe, cyfry czarne
Klasa pow. 175 cc - tło zielone, cyfry białe - motocykle do 250 cc
- tło żółte, cyfry czarne - motocykle pow. 250 cc
Numery startowe zawodników obowiązują jak w Indywidualnych MP.
W Pucharze PZM bezwzględnie będą przestrzegane tła tablic w poszczególnych klasach.
Z jednym wyjątkiem klasy 125 cc junior, zawodnicy będą mieli możliwość startu z białymi tablicami w klasie 125 cc senior, pod warunkiem zmiany numeru startowego (obowiązującego w klasie 125cc), jeżeli będzie zachodziła taka konieczność.
Numery startowe obowiązkowo muszą być nadawane w uzgodnieniu z sędzią chronometrażu
15. Start
Według załączonego harmonogramu (załącznik nr 1)
Procedura startowa wg RSM 11.31
Zawodnicy mają możliwość startu na motocyklu innego zawodnika, który wcześniej był odebrany przez komisję techniczną. Jednocześnie musi przełożyć swój numer startowy i transporder. Fakt ten musi zgłosić i złożyć na piśmie zainteresowany zawodnik lub kierownik ekipy na ręce kierownika zawodów, nie później jak 30 min przed planowanym startem.
Na obszarze za maszyną startową obowiązuje zakaz wstępu.
Nikt za wyjątkiem osób urzędowych i fotografów nie może przebywać na tym obszarze.
16. Wyniki
Wyniki nie oficjalne 10 min. po każdym wyścigu. Wyniki oficjalne 30 min. po wywieszeniu nieoficjalnych wyników jeżeli nie wpłynął oficjalny protest.
17. Nagrody.
Nagrody regulaminowe będą wypłacane zgodnie z komunikatem GKSM.
Organizator ufunduje puchary sportowe dla 3 pierwszych zawodników sklasyfikowanych w Pucharze PZM w każdej klasie po dwóch wyścigach jak również dla trzech pierwszych zawodników w każdej klasie wg kolejności przyjazdu na metę, podczas uroczystego zakończenia zawodów. Dla zdyscyplinowania uroczystości wręczania nagród ustala się: puchary, nagrody rzeczowe nieodebrane przez zawodników w dniu zawodów podczas uroczystego zakończenia pozostają w dyspozycji organizatora bez możliwości ich odebrania w późniejszym terminie.
18. Protesty.
Protesty mogą być zgłaszane przez kierowników ekip lub zawodników. Protest musi być złożony na ręce kierownika zawodów na piśmie i poparty obowiązującą kaucją 200 zł.
19. Strefa napraw i sygnalizacji.
Jakakolwiek pomoc z zewnątrz na trasie jest zabroniona podczas kwalifikacji, treningów, zawodów – chyba, że udzielona jest przez osobę wskazaną przez organizatora pełniącego swe obowiązki w interesie bezpieczeństwa.
Karą za naruszenie tego przepisu jest wykluczenie zawodnika.
Przy torze będzie wygrodzone miejsce na uzupełnianie paliwa, (strefa napraw i sygnalizacji). Jedynymi osobami upoważnionymi do przebywania w strefie są mechanicy, dokonujący napraw i regulacji motocykli, sygnaliści – zabezpieczeni w odpowiednie identyfikatory. Tankowanie musi odbywać się przy zgaszonym silniku. Zawodnicy, którzy chcą wjechać do strefy muszą zasygnalizować to podniesieniem ręki.
Zawodnicy, którzy wjechali do strefy muszą obowiązkowo zatrzymać się przed wyjazdem ze strefy na tor. Jakiekolwiek inne zatrzymanie zawodnika na torze w innym miejscu niż strefa napraw i sygnalizacji bez uzasadnienia jest niedopuszczalne.
Nieprzestrzeganie powyższych zasad pociąga za sobą wykluczenie z wyścigu.
20. Ubezpieczenia.
Organizator ubezpieczy zawody od odpowiedzialności cywilnej OC, a osoby funkcyjne uczestniczące w organizacji zawodów od NNW.
Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za ewentualne straty i szkody w motocyklach, ich częściach, elementach powstałe w wyniku wypadku, ognia, lub innych zdarzeń losowych. Zawodnicy od NNW winni być ubezpieczeni we własnym zakresie (licencja).
21. Sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie reguluje RSM i komunikaty GKSM
Dyrektor zawodów
Edward Chyc Magdzin
Zatwierdzony przez Gestora Pucharu PZM
Załącznik Nr 1
Harmonogram
IV Rundy Pucharu PZM w Motocrossie
Zakopane – 23.09.2007
Dzień przed zawodami: 22.09.2007r. sobota
16.00 – 20.00 - czynne biuro zawodów
17.00 – 19.00 - I kontrola techniczna
18.00 - odbiór trasy przez sędziego
UWAGA: w rundach rozgrywanych we wrześniu i październiku rozpoczęcie kontroli technicznej i treningów o godzinę wcześniej
W dniu zawodów: 23.09.2007r. niedziela
od 7.30 –czynne biuro zawodów do zakończenia zawodów
8.00 - odbiór trasy przez sędziego
8.30 - egzamin teoretyczny na licencje i certyfikat
8.00 - 10.00 - kontrola techniczna motocykli
8.00 - 8.35 - klasa 65cc i 80 cc
8.35 - 9.25 - klasa 125 cc
9.25 - 10.00 - klasa pow. 175 cc
Trening dowolny Trening z pomiarem czasu
9.20 - 9.40 - w tym 5 min. starty - klasa 65 cc -11.15 – 11.35
9.45 - 10.05 - w tym 5 min. starty - klasa 125 -11.40 – 12.00
10.10 - 10.30 - w tym 5 min. starty - klasa 80 cc -12.05 – 12.25
10.35 - 10.55 - w tym 5 min. starty - klasa pow. 175 -12.30 – 12.50
10.55– 11.10 - spotkanie z zawodnikami i przedstawicielami klubów przy maszynie startowej
prezentacja procedury startowej
12.50 - UROCZYSTE OTWARCIE ZAWODÓW
13.00 - start do I wyścigu wg kolejności:
Przedpark 12.50 start -13.00 - klasa 65 - 12 min + 2 okrążenia
Przedpark 13.10 start- 13.20 - klasa 125 cc - 20 min + 2 okrążenia
Przedpark 13.40 start- 13.50 - klasa 80 cc - 20 min + 2 okrążenia
Przedpark 14.10 start- 14.20 - pow.175 cc - 20 min + 2 okrążenia
Przedpark 14.40 start –14.50 - klasa 65 - 12 min + 2 okrążenia
Przedpark 15.10 start- 15.20 - klasa 125 cc - 20 min + 2 okrążenia
Przedpark 15.40 start- 15.50 - klasa 80 cc - 20 min + 2 okrążenia
Przedpark 16.20 start- 16.30 - pow.175 cc - 20 min + 2 okrążenia
17.30 - OGŁOSZENIE WYNIKÓW I ROZDANIE NAGRÓD
|