W środę 28 maja dyrektor naczelny Centralnego Ośrodka Sportu w Warszawie Tadeusz Wróblewski podpisał umowę na sztucznie mrożonego toru lodowego w Zakopanem. Dzień później plac budowy został oficjalnie przekazany wykonawcy czyli konsorcjum firm z Poronina, Warszawy i Wrocławia. Tor z pełnym układem technologicznym ma być wybudowany do 14 listopada, natomiast do 30 maja przyszłego roku wyznaczono ostateczny termin na uporządkowanie terenu, wykonanie elementów małej zabudowy oraz ciągów komunikacyjnych
W lutym przyszłego roku w Zakopanem rozegrane zostaną mistrzostwa świata juniorów w łyżwiarstwie szybkim. Wcześniej, w grudniu 2008 trzeba bowiem przeprowadzić poprzedzające mistrzostwa świata zawody. Dyrektor naczelny COS powiedział naszemu portalowi że dla niego osobiście jest to duży sukces, ponieważ wspierał inicjatywę budowy toru w Zakopanem już w okresie, gdy był wiceprezesem Urzędu Kultury Fizycznej i Sportu. "Wtedy się nie udało ale teraz bardzo się cieszę, że rozpoczynamy tę priorytetową dla COS i Zakopanego inwestycję" - powiedział Tadeusz Wróblewski. Zakopiański tor do jazdy szybkiej na lodzie o długości 400 m i szerokości 13 m będzie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do sztucznego mrożenia. Prace budowlane i instalacyjne obejmują : 1) prace przygotowawcze i demontażowe , likwidację kolizji z istniejącym uzbrojeniem, 2) konstrukcję toru lodowego pełnowymiarowego do jazdy szybkiej na lodzie / o długości 400m, szerokości 13 m/ 3) system orurowania mrożeniowego usytuowany w warstwach konstrukcyjnych toru, 4) system odwodnienia liniowego toru, 5) system nawodnienia toru, 6) instalację rurociągów mrożeniowych wraz z kolektorami przyłączeniowymi pomiędzy maszynownią chłodu a torem lodowym, 1)instalację oświetlenia toru lodowego, 8) instalacje nagłośnienia toru lodowego, 9) instalacje teletechniczne w zakresie orurowania i oprzewodowania , studzienek , skrzynek przyłączowych systemów „Start-Meta” , tablicy wyników itp., 10) przejście podziemne pod torem lodowym wprowadzone do istniejącego budynku pawilonu sportowego wraz z pracami adaptacyjnymi w tym budynku, 11) maszynownię chłodu ( pracującą w pełnym systemie automatyki) z wszystkimi niezbędnymi urządzeniami i instalacjami wewnętrznymi usytuowaną w adaptowanym dla tego celu budynku magazynowym / wraz z adaptacją budynku/ 1)linie energetyczne zasilające maszynownię chłodu , linie sygnalizacyjne i sterownicze dla układu mrożenia , linie zasilające oświetlenie , rozdzielnie i tablice elektryczne , szafy
sterownicze i automatyki.
|