Bez opóźnień kontynuowana jest budowa sztucznie mrożonego toru lodowego w Zakopanem Wykonana jest podbudowa i tunel a wykonawca przystąpił do montażu instalacji mrożącej.
Instalacja mrożeniowa podzielona jest na dwie sekcje. Jest to związane z pdaniem swiatła słonecznego w zimie na tor. Południowa strona toru jest zimą zacieniona a pólnocna oświetlona słońcem i tą częśc trzeba będzie mocniej mrozić. Na świecie takie instalacje składają się z czterech sekcji ale zdaniem specjalistów w Zakopanem wystarczą dwie. " Do położenia przed 25 października pozostało około 80 km plastykowych rurek. W podbudowie toru w płycie betonowej znajduje się już 160 ton stali zbrojeniowej" mówi Krzysztof Gąsienica nadzorujacy z ramienia Polskiego Związku Łyżwiarskiego budowę toru.
" Jest to największa budowa w południowej Polsce i co najlepsze nie będzie tego zupełnie widac na zewnątrz. Jesli opady deszczu nie pokrzyżują planów to do końca października tor powinien zostać zalany powtórnie warstwą betonu, a po upływie 28 dni będzie można przystąpic do mrożenia." kontynuujeKrzysztof Gąsienica. Wgrudniu zostaną zorganizowane kontrolne zawody. Jest to wymóg IBU by Mistrzostwa Świata Juniorów w łyżwiarstwie szybkim mogły się odbyć na nowym obiekcie.
Jak mówi Krzysztof Gąsienica tor będzie mógł być mrożony nawet przy 15 stopniach Celsjusza, tak że jego wykorzystanie będzie możliwe także jesienią i wiosna.
|