Budowa sztucznie mrożonego toru lodowego jest na ukończeniu. Najważniejszy etap budowy dobiegł końca bowiem została wylana ostatnia warstwa płyty mrożącej o grubości 7 cm. Pokryto nią blisko 75 km rurek służących do sztucznego mrożenia.
Łącznie do wykonania samego toru zużyto 1600 m sześciennych betonu, 200 ton stali zbrojeniowej. " Ostatnia warstwa betonu została specjalnie utwardzona tak aby służyć w lecie jako tor do jazdy na rolkach wrotkach czy też nartorolkach." mówi inż Andrzej Roszkowski z działu inwestycji Centralnego Osrodka Sportu w Warszawie. Został pobity absolutny rekord- bowiem tor został zbudowany w niespełna jeden rok podczas gdy Stegny budowano 2,5 roku a Sanok 3 lata" kontynuuje inż. Roszkowski. "Beton musi się jeszcze wysezonować a w tym czasie prowadzone zostaną prace wykończeniowe Pozostały do wykonania bandy, położenie kostki gumowej na skraju toru odwodnienia oraz wykończenie 30 metrowego przejscia podziemnego do wewnątrz obiektu."
Do 16 listopada zostanie zamontowana maszynownia instalacji mrożeniowej i końcem listopada rozpoczną się próby mrożeniowe, tak by 20-21 grudnia odbyły się zawody kontrolne na nowym torze. Koszt całej inwestycji zamyka się w kwocie 18 mln 600 tysięcy bez wewnętrznego pełnowymiarowego lodowiska do hokeja służącego również jako obiekt rekreacyjny, Jego koszt to dodatkowo około 3 mln złotych a budowa będzie trwać około 6-8 miesięcy i przewidziana jest na przyszły rok.
|