Uczniowie szkół z całej Polski zagrają o wyjazd na mecz ligowy jednego z czołowych klubów europejskich
W tym roku już po raz jedenasty z rzędu młodzi piłkarze z całego kraju zagrają o tytuł Mistrza Coca-Cola Cup, największego szkolnego turnieju piłkarskiego w Polsce. Od kwietnia do czerwca sportowcy w wieku 12-15 lat będą walczyć o miano najlepszej drużyny piłkarskiej w dwóch kategoriach: szkoły podstawowe i gimnazja. Zwycięzcy turnieju w nagrodę pojadą na mecz ligowy jednego z najlepszych klubów w Europie.
W drugiej połowie stycznia dyrektorzy oraz nauczyciele wychowania fizycznego z 15 tys. szkół podstawowych i gimnazjalnych w Polsce otrzymają pocztą informacje o turnieju oraz formularze zgłoszeniowe. Można je również pobrać ze strony internetowej
www.cocacolacup.pl. W tym roku po raz pierwszy istnieje także możliwość elektronicznej rejestracji drużyn – szkoły otrzymają unikalny login i hasło umożliwiające dostęp do elektronicznego formularza zgłoszeniowego, który pozwoli w szybki i łatwy sposób zgłosic drużynę do turnieju. Zgłoszenia zarówno drogą elektroniczną, jak i pocztą będą przyjmowane do 12 lutego br.
Trener zwycięzców zeszłorocznej edycji Coca-Cola Cup, Szkoły Podstawowej nr 10 z Zielonej Góry, Piotr Żak namawia do udziału w turnieju. „Zachęcam wszystkie szkoły do wysyłania zgłoszeń. Dzięki udziałowi w Coca-Cola Cup moi zawodnicy mogli zobaczyć emocjonujący mecz Polski z Austrią podczas Mistrzostw Europy
i zwiedzić Wiedeń. Możliwość zobaczenia na żywo tak atrakcyjnego meczu to również doskonała motywacja dla moich uczniów do regularnego treningu” – powiedział Piotr Żak.
„Firma Coca-Cola od lat inwestuje w dziesiątki programów promujących aktywność fizyczną zarówno w Polsce jak i na świecie. Turniej Coca-Cola Cup to największy turniej piłkarski w Polsce, a w rankingu Coca-Coli, która podobne programy prowadzi w innych krajach, również jeden z największych na świecie. Nasz turniej jest nie tylko doskonałym sposobem na promowanie wśród młodzieży aktywności fizycznej, ale jak pokazuje historia, może też stanowić ważny etap
w rozwoju profesjonalnej kariery sportowej.” – powiedziała Katarzyna Borucka, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych, Coca-Cola Poland Services.
Warunkiem wzięcia udziału w turnieju jest zgłoszenie drużyny składającej się maksymalnie z 10 zawodników. Drużyny grają po 5 zawodników w polu oraz bramkarz. Kalendarz rozgrywek podzielony został na: rundę eliminacyjną, finały wojewódzkie oraz dwudniowy turniej finałowy, składający się z półfinałów krajowych oraz finału. Na pierwszym etapie wybrane szkoły zorganizują serie mini turniejów, które wyłonią 12, 18 lub 24 najlepsze zespoły w każdej z kategorii wiekowych
z każdego województwa (w zależności od ilości zgłoszonych drużyn w każdym z województw). Najlepsze drużyny zmierzą się następnie w finałach wojewódzkich, które odbędą się w maju br. Do kolejnej rundy rozgrywek awansują mistrzowie województw w obu kategoriach. W turnieju finałowym, rozgrywanym w czerwcu br., zmierzy się 16 najlepszych drużyn z gimnazjów i szkół podstawowych, które powalczą o mistrzowski tytuł. Turniej finałowy będzie połączony z dwudniowym festynem, podczas którego zostaną zorganizowane liczne atrakcje dla kibiców.
W ubiegłym roku Mistrzami Coca-Cola Cup zostały Szkoła Podstawowa nr 10 oraz Gimnazjum nr 4 z Zielonej Góry. W nagrodę, obie drużyny pojechały do Wiednia, gdzie mogły z trybun dopingować polskich graczy w meczu Mistrzostw Europy z Austrią.
Z okazji tegorocznej XI edycji turnieju Coca-Cola Cup po raz pierwszy w historii wyprodukowana została poświęcona mu limitowana seria puszek napoju Coca-Cola. Będzie ona dostępna w sprzedaży od stycznia do marca 2009 roku.
Turniej Coca-Cola jest największą międzyszkolną imprezą piłkarską w Polsce i jednym z największych tego typu turniejów prowadzonych przez Coca-Colę na świecie. W 2008 roku w rozgrywkach wystartowało ponad 4 400 drużyn, co oznacza,że wzięło w nich udział prawie 45 tys. młodych ludzi od 12 do 15 roku życia. Patronat nad turniejem objęli: Ministerstwo Sportu oraz Szkolny Związek Sportowy.
Ogólnopolskimi patronami prasowymi Coca-Cola Cup są: Bravo Sport, Przegląd Sportowy, Polska The Times, patronat internetowy objął portal Onet.pl. Patronat radiowy sprawuje Program III Polskiego Radia. Prasowymi patronami w poszczególnych województwach zostali: Głos Wielkopolski, Gazeta Opolska, Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska oraz Gazeta Wrocławska. Oficjalny serwis internetowy Turnieju Coca-Cola Cup 2009 znajduje się pod adresem:
www.cocacolacup.pl. Partnerami Turnieju są: JVC oraz Uhlsport.
Więcej informacji o turnieju znajduje się również na stronie
www.cocacolacup.pl.
*****
O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:
System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca- Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 500 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, napój hypotoniczny Powerade Aqua Plus, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, naturalna woda źródlana Kropla Beskidu i wody mineralne Multivita, Vita, napój energetyczny Burn, herbaty mrożone Nestea oraz kawy gotowe do spożycia Illy. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 3 tysiące osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.
DODATKOWE INFORMACJE:
Coca-Cola Poland Services:
Anna Solarek
Starszy Specjalista ds. Komunikacji
i Kontaktów Zewnętrznych
Coca-Cola Poland Services Sp. z o. o.
tel. (22) 579 68 74
fax: (22) 579 68 69
e-mail:
asolarek@eur.ko.comFilip Goździewicz
Filip Goździewicz
Biuro Prasowe Coca-Cola Cup 2009
Alert MediaCommunications
tel. (22) 546 11 00
fax: (22) 546 11 01
e-mail:
ccc@alertmedia.pl