Ponad 3 godziny czekali na podjazd wyścigowy zawodnicy startujący w drugim dniu 5 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą w niedzielę 23 czerwca. Poranny podjazd treningowy, mimo padającego deszczu odbył się planowo, jednak tuż przed godziną 12.00, kiedy miały ruszyć pierwsze samochody startujące w wyścigu, z przejeżdżającego trasę samochodu pilota wydostał się olej, który zanieczyścił asfalt na długości ponad kilometra. Utylizacja oleju ( zużyto 3 tony specjalnego cementu), nad doprowadzeniem asfaltu do porządku pracowało ponad 100 osób.
W tej sytuacji członkowie Zespołu Sędziów Sportowych podjęli decyzję o ograniczeniu ilości podjazdów wyścigowych do jednego. Dasze opóźnienia, spowodowane niegroźnymi kolizjami samochodów i koniecznością powtarzania podjazdów przez kilku zawodników, których Na trasie zatrzymała czerwona flaga, spowodowały, że mimo prośby zawodników ZSS podtrzymał swoją decyzje. Na pewno nie ucieszyło to kilku tysięcy kibiców zgromadzonych wzdłuż trasy, jednak dopuszczenie do drugiego podjazdu groziło zakończeniem imprezy w przedwieczornej szarówce. Nie jest to możliwe z oczywistych względów bezpieczeństwa.
W jedynym tego dnia podjeździe wyścigowym swoją klase potwierdził Tomasz Nagórski (POL), który po raz kolejny zwyciężył w klasyfikacji generalnej, zajmując najwyższe miejsce na podium we wszystkich klasyfikacjach: FIA IHCC , GSMP i MSR.
Niedzielne zawody ukończyło 67 zawodników, z powodu odstępstw technicznych samochodu zdyskwalifikowano Petera Liptaka (SVK).
Wśród pojazdów wyścigowych, podobnie jak dzień wcześniej, zwyciężył klasyfikowany w słowackich mistrzostwach (MSR) czeski kierowca Vaclav Janik.
5 Wyścig Górski Limanowa – Przełęcz pod Ostrą był eliminacją FIA ECC, FIA IHCC, GSMP, MSR. Do kronik organizatora – AMK Limanowa rafi nowy rekord trasy, ustanowiony przez Tomasza Nagórskiego ( poprawił swój ubiegłoroczny wynik): 2:21,200.
Szczegółowe wyniki nna stronie internetowej www.wysciggorski.pl