Na kilka dni przed rozpoczęciem tegorocznej edycji Tour de Pologne UCI World Tour zarówno zawodnicy, jak i kibice przygotowują się na niezapomniane emocje. Wielkim wyzwaniem dla kolarzy będzie nie tylko zwycięstwo w klasyfikacji generalnej ORLEN, ale także na wszystkich etapach narodowego polskiego touru oraz w pozostałych klasyfikacjach wyścigu.
Na tegorocznym Tour de Pologne kolarze walczyć będą o koszulki liderów w czterech klasyfikacjach głównych oraz w trzech specjalnych. Podczas dekoracji najlepszych zawodników na każdym z siedmiu etapów wyścigu toast wznoszony będzie Prosecco od Astorii, a na mecie w Krakowie zwycięzca klasyfikacji generalnej ORLEN po raz kolejny wzniesie trofeum zaprojektowane przez znanego trydenckiego artystę Mirko Demattè.
Na 81. Tour de Pologne sponsorem prestiżowej żółtej koszulki lidera klasyfikacji generalnej będzie ORLEN - Sponsor Główny Tour de Pologne UCI World Tour. PZU nagrodzi najlepszego górala białą koszulką w niebieskie grochy. Marka LOTTO będzie wspierać najaktywniejszego zawodnika, ENERGA najlepszego sprintera, a firma DRUTEX nagrodzi zwycięzców etapów. W tym roku partnerem klasyfikacji dla najlepszej drużyny Tour de Pologne będzie firma Decathlon, nowy partner wydarzeń organizowanych przez Lang Team. Nagrodę dla najlepszego Polaka ufunduje ENERGA Grupa ORLEN.
Niedawno potwierdzono również ponowną współpracę z Astoria Wines. Znanym w świecie profesjonalnego kolarstwa Prosecco tej marki uczczone zostaną najważniejsze momenty wyścigu. Wina Astoria obecne będą także w innych strefach Tour de Pologne.
– Od lat mamy ogromne zaufanie do pracy Czesława i Agaty Lang oraz ich zespołu. Cieszymy się, że nawiązaliśmy w tym roku to ważne partnerstwo, co potwierdza rozwój Tour de Pologne na międzynarodowej scenie, zarówno pod względem jakości wyścigu, jak i medialnej widoczności. Z naszego punktu widzenia możemy śmiało powiedzieć, że dzięki obecności na tym wydarzeniu i ciągłości naszej współpracy, Astoria Prosecco jest teraz jedną z bardziej znanych marek w Polsce i chcemy to kontynuować – powiedział prezes Astoria Filippo Polegato.
Trofeum dla zwycięzcy Tour de Pologne po raz kolejny będzie prawdziwym dziełem sztuki, sygnowanym przez Mirko Demattè. Zgodnie z tradycją kształt statuetki symbolizuje ciągłość, przepływ energii przez ulice i inne miejsca kolarskiej trasy. Podstawa trofeum wykonana jest z kamienia pokrytego kwarcem, co nadaje jej lśniący wygląd. Artysta z włoskiego Trydentu uczestniczył w tym roku m.in. w jednym z najważniejszych wydarzeń na międzynarodowej scenie artystycznej – Biennale w Wenecji. Tegoroczny zwycięzca wyścigu będzie więc dumny nie tylko z triumfu w klasyfikacji generalnej ORLEN Tour de Pologne UCI World Tour, ale także z posiadania tego unikalnego dzieła sztuki.